Socialt rättvis och inkluderande undervisning i idrott och hälsa
Syftet med den studie som ligger till grund för artikeln var att öka förståelsen för hur lärare i idrott och
Syftet med den studie som ligger till grund för artikeln var att öka förståelsen för hur lärare i idrott och
Avsikten med artikeln är att identifiera och beskriva hur nyanlända elever möter ämnesspecifika begrepp i slöjdundervisning. Mer specifikt problematiseras hur
Avsikten med artikeln är att identifiera och artikulera aspekter av kunnande i en teaterövning med inriktning på förmågan att kunna
Sammanfattning Studiens syfte är att beskriva tvååringars spontana utövande av grundläggande motoriska färdigheter i daghem. Studien är gjord i Svenskfinland
Sammanfattning Denna artikel beskriver en learning study om hur svetsundervisning kan utvecklas med hjälp av samtalsanalys och variationsteori. Kombinationen av
Sammanfattning Syftet med denna studie är att få en bättre förståelse för hur fysisk aktivitet kan användas i skolan för
Sammanfattning Ämnet hem- och konsumentkunskap (HKK) bär ansvaret för undervisning i privatekonomi. Detta till trots saknas kunskap om hur elever
Sammanfattning Hälsa i idrott och hälsa likställs ofta med hög fysisk aktivitet och att vara vältränad. Elevens egna upplevelser av
Sammanfattning Att utveckla elevers allsidiga rörelseförmågor är ett syfte med ämnet idrott och hälsa. Vad rörelseförmåga innebär är dock otydligt
Sammanfattning Skolans slöjdundervisning erbjuder ett lärande som skiljer sig i förhållande till flera skolämnen då kunskaperna utvecklas och synliggörs genom